אין גבול: במשלוח רפואי לעזה – חומרי נפץ

    קובי פינקלר No Comments on אין גבול: במשלוח רפואי לעזה – חומרי נפץ

    סוכל ניסיון הברחת מארזים המכילים מרכיבים להכנת חומר נפץ במעבר כרם שלום: במשלוח שנועד להעביר ציוד רפואי לרצועת עזה הוברחו ארגזים ובהם מארזים המכילים מרכיב מרכזי בהכנת מטעני נפץ

    המשלוח שנתפס צילום: רשות המעברים
    7:36
    02.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף ס"ד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במעבר כרם שלום, סיכלו השבוע ניסיון הברחת ארגזים ובהם מארזים המכילים חומרים דו שימושיים, המיועדים להכנת חומרי נפץ והעצמת נפץ, אשר הוסלקו במשלוח של ציוד רפואי שיועד לרצועה.

    החומרים שנתפסו על ידי הבודקים, הועברו לבדיקת מעבדה, אשר זיהתה שמדובר במרכיב מרכזי בהכנת מטעני נפץ ובתעשיית ירי התלול מסלול ברצועה. החקירה בנושא מתבצעת בשילוב מחלקת החבלה של משטרת ישראל וגורמי ביטחון נוספים.

    המעבדה לגילוי חומרים, אשר זיהתה את החומרים שהוסלקו במשלוח הרפואי, הוקמה לפני מספר חודשים במעבר הסחורות כרם שלום וזאת במטרה לאתר חומרים בעייתיים, שכניסתם לרצועה אסורה, מחשש שיגיעו לגורמי טרור. הבדיקה במעבדה נעשית באמצעות מכשור מתקדם והיא בודקת מגון רחב של חומרים, החל מגזים , נוזלים, אבקות, מוצקים מתכות וחומרים נוספים, לפני כניסתם לרצועת עזה.

    המעבדה הינה פרויקט משותף של רשות המעברים, שב"כ ומחלקת מעברים במשטרת ישראל שתכליתה המבצעית היא לזהות את סוג החומר בתוך פרק זמן קצר, מרגע דגימתו וזאת על מנת להפחית את הסיכון על עובדי המעבר שהם "שומר הסף" לעזה והן על מנת לשפר את השירות לסוחרים ולצמצם ככל הניתן עיכובים בהכנסת הסחורות לעזה.

    סיכול זה, מצטרף לעשרות סיכולי הברחות שעשו עובדי רשות המעברים במעבר כרם שלום בשנת העבודה 2017.



    0 תגובות